MOKRI KOLAČ


Recept za ovaj kolač je već godinama u mojoj obitelji. Moja mama ga je dobila od susjede tih davnih dana kada sam još bila klinka koja je tek otkrivala svoju ljubav prema kuhinji i ovo je jedan od onih kolača na kojima sam vježbala 🙂 Već na prvu nas je sve oduševio, ponajviše zbog svoje sočnosti (po kojoj je, pretpostavljam, i dobio ime).

S obzirom na to koliko nam se svidio, a i zbog jednostavnosti, ovo je ja mislim jedan od kolača koje sam najčešće radila i kojem se uvijek rado vraćam jer znam da s njim neću pogriješiti – nema te osobe kojoj nije ukusan i doslovno svatko tko ga je probao me tražio recept.

Ako volite kremaste, sočne kolače ovo je definitivno nešto za vas, a jako je jednostavan i brz za napraviti.

Kako sam ga ja radila jako puno puta, tako sam isprobala i više načina što se tiče preljeva. Isprobala sam sa različitim količinama tekućine i shvatila da mi je pola količine nekako optimalno i zadovoljavajuće. Kod veće količine preljeva vam uvijek postoji mogućnost da ćete puno teže izvaditi kolač iz protvana, jer će vam biskvit biti skroz natopljen, “mokar”. U receptu ću vam napisati točno kako piše u originalnom receptu, no napominjem vam da za preljev ja najčešće koristim 0,5 l mlijeka i 10 dag šećera i sasvim je dovoljno za sočnost (u originalnom receptu ide 1 l!).

BISKVIT:

4 jaja

12 žlica šećera

12 žlica ulja

12 žlica brašna

12 žlica mlijeka

3 žlice kakaa

1 prašak za pecivo

PRELJEV:

20 dag šećera

1 l mlijeka

KREMA:

1 l mlijeka

6 žlica šećera

2 pudinga od vanilije

PREMAZ:

šlag

Jaja izmiksajte sa šećerom. Dodajte ulje i mlijeko. Izmiksajte, pa na to prosijte brašno, prašak za pecivo i kakao. Sve izmiješajte i izlijte u lim. Pecite na 180°C 20-ak min.

Dok vam se biskvit peče napravite preljev. U lonac stavite šećer i mlijeko i zagrijavajte sve dok vam se šećer rastopi.

Kad je biskvit pečen, izvadite ga i odmah vrućeg prelijte toplim preljevom. Tekućinu dodavajte lagano, malo po malo, jer će vam biskvit od tekućine postati jako mekan pa da ga naglim izlijevanjem tekućine ne uništite. Vidjet ćete da će tekućine biti jako puno, no ne brinite, biskvit će sve to upiti.

Prašak za puding pomiješajte sa šećerom i malo mlijeka. Preostalo mlijeko stavite da zakuha i u njemu skuhajte puding. Odmah ga vrućeg prelijte preko biskvita.

Kad se sve dobro ohladi premažite šlagom i posipajte čokoladnim mrvicama.

Isprobate li kolač, svakako mi javite dojmove 🙂

Jedna misao o “MOKRI KOLAČ

Komentiraj

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.